Privatlivspolitik

  1. Home
  2. You are here: Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for sundhedspersonale – Angelini Pharma

Senest opdateret den 2. februar 2024
Gældende fra 20/05/2024

 

Angelini Pharma Nordics AB (herefter ”Angelini” eller ”Dataansvarlig”), giver dig følgende informationer om behandlingen af dine personoplysninger i din egenskab af sund- hedspersonale i medfør af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandlingen af personoplysninger (generel forordning om databeskyttelse, herefter omtalt ”GDPR”).

1. Kontaktoplysninger for databeskyttelserådgiver (DPO)

Den Dataansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger som beskrevet i denne privatlivspolitik er Angelini Pharma Nordics AB., som er registreret på adressen Birger Jarlsgatan 6D, 114 34 Stockholm, Sweden, email: privacy.nordics@angelinipharma.com Angelini har udpeget en databeskyttelsesrådgiver (”DPO”), som kan kontaktes direkte på dpo.nordics@angelinipharma.com.

2. Formål og behandlingsgrundlag

Dine personoplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med GDPR og anden gældende lovgivning på en rimelig, lovlig og gennemsigtig måde til de formål, der er beskrevet nedenfor og i henhold til følgende betingelser for lovlighed (behandlingsgrundlag).

Ändamål med behandlingen Rättslig grund för behandlingen
a) Udførelse og administrering af de personaliserede medicinalvidenskabelige informationsbesøg til klinikker, lægepraksisser og hospitalsfaciliteter, hvor du udfører din faglige beskæftigelse (organiseret sammen med den virksomhed, du er beskæftiget hos), i overensstemmelse med din beskæftigelse samt dine interesser, behov, præferencer og din interaktion med os (baseret på vores profilering af dig) [”personaliserede medicinalvidenskabelige informationsbesøg”].

Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål er baseret på den Dataansvarliges legitime interesser (GDPR, art. 6.1.f) i personaliserede medicinalvidenskabelige informationsbesøg i overensstemmelse med lokal compliance lovgivning.

Efter din anmodning kan den Dataansvarlige give dig informationer om interesseafvejningen, der er foretaget af den Dataansvarlige.

Du kan til enhver tid udøve din ret til at gøre indsigelse mod denne behandling ved at meddele dette til den Dataansvarlige ved brug af kontaktoplysningerne anført ovenfor, eller ved at ændre dine præferencer under fanen "Præferencer", hvis du er registreret med et Angelini iD (se nedenfor).

b) Elektronisk markedsføring (e-mail, sms og kommunikation via sociale medier) om vores produkter, services og aktiviteter, herunder invitationer til at deltage som kursist på konferencer, events og møder, personaliseret i overensstemmelse med din beskæftigelse, dine interesser, behov, præferencer og din interaktion med os (baseret på vores profilering af dig) ["personaliseret elektronisk markedsføring"]. Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål kræver dit samtykke (GDPR, art. 6.1.a). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte det relevante link i bunden af al email- og sms-kommunikation eller ved at kontakte den Dataansvarlige ved brug af kontaktoplysningerne anført ovenfor, eller ved at ændre dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er registreret med et Angelini iD (se nedenfor).
c) Markedsføring (post og ikke-automatiserede telefonopkald) om vores produkter, services og aktiviteter, herunder invitationer til at deltage som kursist på konferencer, events og møder personaliseret i overensstemmelse med din beskæftigelse, dine interesser, behov, præferencer og din interaktion med os (baseret på vores profilering af dig) ["personaliseret markedsføring"].

Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål er baseret på den Dataansvarliges legitime interesser (GDPR, art. 6.1.f).

Efter din anmodning kan den Dataansvarlige give dig informationer om interesseafvejningen, der er foretaget af den Dataansvarlige. Du kan til enhver tid udøve din ret til at gøre indsigelse mod denne behandling ved at meddele dette til den Dataansvarlige ved brug af kontaktoplysningerne anført ovenfor eller ved at ændre dine præferencer under fanen "Præferencer", hvis du er registreret med et Angelini iD (se nedenfor).

d) Udførelse af markedsanalyser og - undersøgelser om den Dataansvarliges produkter, services og aktiviteter (kommunikeret eller udført fysisk, via e- mail, sms, webbaserede/online-platforme, post, ikke-automatiske telefonopkald og sociale medier) [”markedsanalyser og - undersøgelser”].

Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål kræver dit samtykke (GDPR, art. 6.1.a).

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at benytte det relevante link i bunden af al e-mail- og sms-kommunikation eller ved at kontakte den Dataansvarlige ved brug af kontaktoplysningerne anført ovenfor eller ved at ændre dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er registreret med et Angelini iD (se nedenfor).
e) Tilstrækkelig og udførlig håndtering af din anmodning (for eksempel en anmodning om information eller assistance, en uopfordret anmodning om medicinalvidenskabelig information eller en anmodning om at modtage gratis vareprøver på farmaceutiske produkter) [”håndtering af dine henvendelser”]. Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål er nødvendig af hensyn til opfyldelsen af en kontrakt eller gennemførelse af foranstaltninger forud for indgåelsen af en kontrakt (heri forstået som en ”juridisk relation” etableret mellem dig og den Dataansvarlige efter en eventuel anmodning fra dig) (GDPR, art. 6.1.b).
f) Tilstrækkelig og udførlig håndtering af din eventuelle deltagelse i konferencer, events og møder tilrettelagt af den Dataansvarlige (afholdt fysisk eller ved fjerndeltagelse/online) ["håndtering af konferencer, events eller møder"]. Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål er nødvendig af hensyn til opfyldelsen af en kontrakt eller gennemførelse af foranstaltninger forud for indgåelsen af en kontrakt (tilstrækkelig og udførlig håndtering af din potentielle deltagelse i konferencer, events og møder tilrettelagt af den Dataansvarlige) (GDPR, art. 6.1.b).
g) Tilstrækkelig og udførlig håndtering af lægemiddelovervågningsrapporter [”lægemiddelovervågning”]. Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål sker for at efterleve en retlig forpligtelse (GDPR, art. 6.1.c).
h) Overholdelse af retlige forpligtelser. I visse tilfælde er vi forpligtede til at behandle dine personoplysninger (fx til administration eller bogføring eller af skattemæssige årsager samt for at informere dig om brud på persondatasikkerheden og de foranstaltninger, vi har truffet for at håndtere dem) ["retlige forpligtelser”] Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål sker for at efterleve en retlig forpligtelse (GDPR, art. 6.1.c).
i) Tilstrækkelig og udførlig håndtering af din registrering til og brug af Angelinis informationssystem (omtalt ”Angelini iD”). Systemet tilbyder (i) fjernverificering af den registrerede brugers subjektive krav (status som sundhedspersonale); (ii) tildeling af unik akkreditering til brug for tilgang til og brug af området på Angelinis websted, der er forbeholdt registrerede brugere (iii) mulighed for, at den registrerede bruger kan opdatere oplysningerne i brugerprofilen, hvis relevant (herunder særligt kontaktoplysninger), (iv) mulighed for til enhver tid at tilpasse præferencer (privatlivsindstillinger i relation til de behandlingsaktiviteter Angelini fortager på baggrund af dit samtykke eller din indsigelsesret) ["registrering til og brug af Angelini iD”] Behandlingen af dine personoplysninger til disse formål er nødvendig af hensyn til gennemførelse af foranstaltninger, der træffes forud for indgåelsen af en kontrakt (vi henviser til betingelserne i kontrakten, der regulerer registreringen til og brugen af Angelini iD) (GDPR, art. 6.1.b).
j) Tilstrækkelig og udførlig drift af de dele af Angelinis websted som er forbeholdt brugere med Angelini iD (”område forbeholdt registrerede brugere”) samt brugen af indhold og tjenester relateret hertil (”drift af området forbeholdt registrerede brugere samt brugen af dets indhold og tjenester”).

Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål er nødvendigt af hensyn til opfyldelsen af en kontrakt eller gennemførelse af foranstaltninger forud for indgåelsen af en kontrakt (vi henviser til betingelserne i kontrakten, der regulerer brugen af indhold og tjenester i området forbeholdt registrerede brugere, som er tilgængeligt  for  Angelini  iD-brugere) (GDPR, art. 6.1.b).

k) Personalisering af indholdet af områder forbeholdt registrerede brugere på Angelinis websted, som kun er tilgængelige for Angelini iD-brugere, i overensstemmelse med dine interesser, behov, præferencer og din interaktion med os (baseret på vores profilering af dig) ["personalisering af indholdet af områder forbeholdt registrerede brugere"].

Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål er baseret på den Dataansvarliges legitime interesser (GDPR, art. 6.1.f) i at personalisere indholdet af områder forbeholdt registrerede brugere på Angelinis websted. Efter din anmodning kan den Dataansvarlige give dig informationer om interesseafvejningen, der er foretaget af den Dataansvarlige.

Du kan til enhver tid udøve din ret til at gøre indsigelse mod denne behandling ved at meddele dette til den Dataansvarlige ved brug af kontaktoplysningerne anført ovenfor, eller ved at ændre dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er registreret med et Angelini iD (se nedenfor).

3. Profilering

Personaliseringen af medicinalvidenskabelige informationsbesøg, elektronisk og ikke elektronisk markedsføring, samt af indhold på hjemmesidens områder forbeholdt registrerede brugere (formål beskrevet i afsnit 2, litra a, b, c og k) udføres af os på baggrund af en analyse af dine oplysninger i forhold til interesser, behov, præferencer, aktiviteter og din interaktion med os (dette kaldes ”profilering”).

Vi mener, at profilering tilføjer værdi til vores relation med dig, i det omfang det giver os mulighed for at besøge dig og sende eller vise dig kommunikation og indhold, der tager din profilering i betragtning, og at du derfor finder det mere interessant, brugbart eller værdsat.

De oplysninger vi bruger til profileringen er særligt: faglige kvalifikationer, faglig rang; specialisering; dimissionsår; fødselsdato; enhver stilling på hospitaler eller ambulatorier; oplysninger relateret til medicinalvidenskabelige informationsbesøg, og det du har vist interesse i; oplysninger du har afgivet frivilligt, svar du har givet direkte til en medicinalvidenskabelig repræsentant eller ved at udfylde specifikke spørgeskemaer/formularer, eksempelvis dit største interesseområde eller din faglige hovedbeskæftigelse; vurderinger af den Dataansvarliges produkter indenfor rammerne af behandlingsmæssige valg; svar du har afgivet i markedsanalyser- og undersøgelser om vores produkter, tjenester og aktiviteter; din mening om os, vores produkter og vores aktiviteter; deltagelse i vores arrangementer; interaktion med vores kommunikation og indhold; oplysninger om brugen af og hvordan man bruger indholdet og tjenesterne tilgængelige på Angelinis websteder og webplatforme.

Vi benytter forskellige værktøjer til at indsamle og behandle disse oplysninger, herunder statistikcookies og personaliserede cookies såvel som lignende tracking-teknologier (som eksempelvis web beacons). De oplysninger, der indsamles ved hjælp af disse teknologier, omfatter: IP-adresse, oplysninger om den anvendte enhed samt data tilegnet ved hjælp af browseren eller den anvendte enhed (som entydig identifikator for enheden og operativsystemet), information om den adfærd der udvises ved online- browsing eller brug af digitale tjenester samt statistiske data.

For detaljeret information om brugen af cookies og lignende tracking- og statis- tikteknologier på de enkelte Angelini webplatforme samt for at give samtykke til brugen af disse, henvises venligst til den specifikke ”cookiepolitik” på hver af Angelinis websteder og webplatforme.

4. Kategorier af personoplysninger der behandles

Den Dataansvarlige vil behandle følgende kategorier af personoplysninger om dig:

  • Fornavn og efternavn, profession, status (om du er/ikke er ophørt med din faglige beskæftigelse), OneKey ID (dvs. identifikationskoden der bruges i databasen fra IQVIA Commercial GmbH & Co. KG og dets tilknyttede virksomheder, se afsnit 5 nedenfor);
  • Oplysninger der er nødvendige for korrekt identifikation som sundhedspersonale, særligt verifikationsoplysninger som eksempelvis profession, specialisering, selskab/struktur, arbejdsadresse og -telefonnummer;
  • Hvis du er Angelini ID-bruger (formål beskrevet under afsnit 2, litra i), også dit brugernavn og din adgangskode;
  • Til brug for adgang til områder forbeholdt registrerede brugere (formål beskrevet under afsnit 2, litra i),, oplysninger der er nødvendige for eller vedrører brugen af indhold og tjenester tilgængelige i hvert område forbeholdt registrerede brugere (disse kan være dedikeret efter specifikke brugerkategorier), som eksempelvis specialisering, om du er specialistelev og det relevante speciale, samt de oplysninger du har delt i områder forbeholdt registrerede brugere;
  • Kontaktoplysninger, som eksempelvis e-mail, telefonnummer, adresse på klinikker, lægepraksisser eller hospitalsfaciliteter hvor du praktiserer din profession;
  • Oplysninger relateret til interesser, behov, præferencer og din interaktion med os (til de formål der følger af afsnit 2, litra a, b, c og k) (for en detaljeret oplistning af oplysninger der bruges til profilering, se afsnit 3 ovenfor);
  • Enhver personoplysning du har afgivet i forbindelse med markedsanalyser- og undersøgelser (til det formål der følger af afsnit 2, litra d);
  • Personoplysninger du bruger i forbindelse med enhver henvendelse (særligt navn og efternavn, adresse eller email), og andre personoplysninger du kan have afgivet i forbindelse med din kommunikation, eller som er nødvendig for at håndtere din henvendelse (til det formål der følger af afsnit 2, litra e);
  • Identifikationsoplysninger, som eksempelvis oplysninger indeholdt i identifika- tionsdokumenter (identifikationsdokumentsnummer, fødselsdato- og sted, adresse, billede, ), i tilfælde af at du deltager i konferencer, events eller møder arrangeret af den Dataansvarlige (til det formål der følger af afsnit 2, litra f), samt stemmeoptagelser og ethvert samtykke du har afgivet (til det formål der følger af afsnit 2, litra h);
  • Enhver anden oplysning der er nødvendig for overholdelse af retlige forpligtelser (til de formål der følger af afsnit 2, litra g og h) særligt, eksempelvis momsnummer.

5. Kilde til oplysninger

Dine personoplysninger vil blive indsamlet af den Dataansvarlige:

6. Tilvejebringelsens karakter

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til personaliserede medicinalviden- skabelige informationsbesøg (formålet følger af afsnit 2, litra a) er alene valgfri: manglende tilvejebringelse eller indsigelse mod behandlingen af disse, vil gøre det umuligt for dig at modtage personaliserede medicinalvidenskabelige informationsbesøg fra den Dataansvarlige, baseret på profilering, på klinikker, lægepraksisser og hospitalsfaciliteter, hvor du udfører din beskæftigelse.

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til personaliseret elektronisk markedsføring (formålet følger af afsnit 2, litra b) er alene valgfri: manglende tilvejebringelse, vil gøre det umuligt for dig at modtage personaliseret elektronisk markedsføring fra den Dataansvarlige via e-mail, sms og kommunikation via [sociale medier], baseret på profilering, information om vores produkter, services og aktiviteter, herunder invitationer til at deltage som kursist på konferencer, events og møder.

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til personaliseret markedsføring (formålet følger af afsnit 2, litra c) er alene valgfri: manglende tilvejebringelse eller indsigelse mod behandlingen af disse, vil gøre det umuligt for dig at modtage personaliseret markedsføring fra den Dataansvarlige via post og ikke-automatiserede telefonopkald, baseret på profilering, information om vores produkter, services og aktiviteter, herunder invitationer til at deltage som kursist på konferencer, events og møder.

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til markedsanalyser- og undersøgelser (formålet følger af afsnit 2, litra d) er alene valgfri: manglende tilvejebringelse vil gøre det umuligt for dig at deltage i markedsanalyser- og undersøgelser om den Dataansvarliges produkter, tjenester og aktiviteter samt at udtrykke din holdning hertil.

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til håndteringen af dine henvendelser (formålet følger af afsnit 2, litra e) er nødvendigt for, at den Dataansvarlige vil være i stand til at besvare din henvendelse: manglende tilvejebringelse, vil gøre det umuligt for dig at få håndteret din henvendelse (særligt at modtage svar på en anmodning du indgiver om information eller assistance, en uopfordret anmodning om medicinalvidenskabelig information eller en anmodning om gratis vareprøver på farmaceutiske produkter).

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til håndteringen af konferencer, events eller møder (formålet følger af afsnit 2, litra f) er en kontraktuel forpligtelse: manglende tilvejebringelse af disse, vil gøre det umuligt for dig a deltage i konferencer, events eller møder arrangeret af den Dataansvarlige (afholdt fysisk eller ved fjerndeltagelse/online).

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til lægemiddelovervågning (formålet følger af afsnit 2, litra g) og til retlige forpligtelser (formålet følger af afsnit 2, litra h) er obligatorisk, da det følger af lovbestemmelser.

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til registrering til og brug af Angelini ID (formålet følger af afsnit 2, litra i) er en kontraktuel forpligtelse, manglende tilvejebringelse af disse, vil indebære, at du ikke kan oprette et Angelini ID, bruge dette og opnå adgang til områderne forbeholdt registrerede brugere.

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til drift af områderne forbeholdt registrerede brugere samt brugen af dets indhold og tjenester (formålet følger af afsnit 2, litra j) er en kontraktuel forpligtelse: manglende tilvejebringelse af disse vil gøre det umuligt for dig at benytte indhold og tjenester forbeholdt registrerede brugere.

Tilvejebringelsen af dine personoplysninger til personalisering af indholdet af områder forbeholdt registrerede brugere (formålet følger af afsnit 2, litra k) er helt valgfri: manglende tilvejebringelse eller efterfølgende indsigelse mod behandlingen af disse oplysninger, vil indebære at du ikke kan se personaliseret indhold i områder forbeholdt registrerede brugere.

7. Midler til behandlingen

Behandlingen af dine personoplysninger vil typisk ske ved elektroniske midler, som er opsat så behandlingen udelukkende relaterer sig til formålene, og under alle omstændigheder ved hjælp af midler og procedurer, der sikrer personoplysningernes sikkerhed og fortrolighed.

Dine samtykker (som du kan have afgivet i henhold til formålene beskrevet under afsnit 2, litra b, c og d) og din registrering til Angelini ID (som beskrevet under formålet i afsnit 2, litra i), som afgives ved elektroniske midler, vil først blive anset for givet og gyldigt når du har bekræftet samtykket (såkaldt dobbelt opt-in).

8. Kategorier af modtagere af personoplysninger

Til de formål der er beskrevet ovenfor (afsnit 2) kan dine personoplysninger blive delt eller overført:

  • Til personer der er autoriseret af den Dataansvarlige til at udføre behandling af personoplysninger (den Dataansvarliges medarbejdere eller samarbejdspartnere);
  • Til databehandlere udpeget af den Dataansvarlige, til alle formål: leverandører af computer-, teknologiske og telematiske tjenester, herunder opbevaring og drift, teknologiske sikkerhedsforanstaltninger og teknologisk infrastruktur; til retlige forpligtelser: udbydere af tjenester til håndtering og opbevaring af dokumentation; til personaliserede medicinalvidenskabelige informationsbesøg, personaliseret elektronisk markedsføring, personaliseret markedsføring og til markedsanalyser- og undersøgelser: selskaber der udfører markedsanalyser og markedsføringsaktiviteter; selskaber specialiseret i dataanalyse; til håndteringen af medicinalvidenskabelige konferencer, events eller møder: eventorganiseringsselskaber;
  • Til andre Dataansvarlige til lægemiddelovervågning: nationale og europæiske medicinale og farmaceutiske agenturer, andre farmaceutiske selskaber, herunder selskaber som er en del af Angelini Pharma-koncernen, tilknyttet den Dataansvarlige ved licenskontrakter eller distributionsaftaler for farmaceutiske produkter, eller i tilfælde af tilladelse til markedsføring af det farmaceutiske produkt; til administration af dine anmodninger: kurerer og forsendelsesselskaber; til håndteringen af medicinalvidenskabelige konferencer, events eller møder: rejsebureauer, transportselskaber som eksempelvis flyselskaber, togselskaber, etc.; hoteller; konferencecentre, bankoperatører, arrangører af events sponsoreret af den Dataansvarlige; til overholdelse af retlige forpligtelser: registrerede og sagkyndige revisorer; til fjernkommunikation: udbydere af telekommunikation og webbaserede/online kommunikationstjenester, sociale medier. Enhver af disse Dataansvarlige vil serarat oplyse dig om deres behandling af dine personoplysninger;
  • Dine personoplysninger kan i overensstemmelse med loven også blive videregivet til skattemyndigheder, politiet samt retslige og administrative myndigheder, til vurdering og retsforfølgning af forbrydelser og beskyttelse mod trusler mod den offentlige sikkerhed, for at give den Dataansvarlige mulighed for at fastlægge, udøve eller forsvare et retskrav ved en domstol, samt af andre årsager, der vedrører beskyttelsen af andres rettigheder og friheder.

9. Opbevaringsperiode

Vi opbevarer dine personoplysninger i en begrænset tidsperiode, der varierer afhængig af formålet med behandlingen. Efter denne tidsperiode, vil dine oplysninger blive slettet permanent eller under alle omstændigheder blive gjort anonyme på en uoprettelig måde.

Dine personoplysninger vil blive opbevaret i overensstemmelse med de betingelser og kriterier der er anført nedenfor:

  • Til personaliserede medicinalvidenskabelige informationsbesøg (formålet følger af afsnit 2, litra a) indtil du udøver din ret til at gøre indsigelse, hvilket du til enhver tid kan gøre ved at kontakte den Dataansvarlige, eller ved at ændre i dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er Angelini iD-bruger, og under alle omstændigheder i en periode på højst 5 (fem) år efter det seneste medicinalvidenskabelige informationsbesøg, eller indtil vi bliver opmærksomme på, at du ikke længere praktiserer dit medicinsksundhedsfaglige erhverv;
  • Til personaliseret elektronisk markedsføring (formålet følger af afsnit 2, litra b), indtil dit samtykke trækkes tilbage, eller du udøver din ret til at gøre indsigelse, hvilket du til enhver tid kan gøre ved at benytte det relevante link i bunden af al e-mail- og sms-kommunikation eller ved at kontakte den Dataansvarlige, eller ved at ændre i dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er Angelini iD-bruger, og under alle omstændigheder i en periode på højst 5 (fem) år fra det tidspunkt, du har afgivet dit samtykke, eller indtil vi bliver opmærksomme på, at du ikke længere praktiserer dit medicinsksundhedsfaglige erhverv; Ved elektronisk indhentning af samtykke, vil vurderingen af din status som sundhedspersonale blive opretholdt i 30 (tredive) Hvis ikke din status bliver verificeret indenfor denne tidsperiode, vil dine personoplysninger blive slettet, og din afgivelse af samtykke vil blive registreret som mislykket. Den elektroniske indhentning af samtykke kræver, at du klikker på det bekræftelseslink, du modtager via email (såkaldt dobbelt opt-in). Hvis du ikke har klikket på bekræftelseslinket indenfor 45 (femogfyrre) dage efter modtagelsen, vil dine personoplysninger indsamlet til dette formål blive slettet fra vores database, og din afgivelse af samtykke vil blive registeret som mislykket;
  • Til personaliseret markedsføring (formålet følger af afsnit 2, litra c), indtil du udøver din ret til at gøre indsigelse, hvilket du til enhver tid kan gøre ved at kontakte den Dataansvarlige, eller ved at ændre i dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er Angelini iD-bruger, og under alle omstændigheder i en periode på højst 2 (to) år eller indtil vi bliver opmærksomme på, at du ikke længere praktiserer dit medicinsksundhedsfaglige erhverv; Ved elektronisk indhentning af samtykke, vil vurderingen af din status som sundhedspersonale blive opretholdt i 30 (tredive) Hvis ikke din status bliver verificeret indenfor denne tidsperiode, vil dine personoplysninger blive slettet, og din afgivelse af samtykke vil blive registreret som mislykket. Den elektroniske indhentning af samtykke kræver, at du klikker på det bekræftelseslink, du modtager via email (såkaldt dobbelt opt-in). Hvis du ikke har klikket på bekræftelseslinket indenfor 45 (femogfyrre) dage efter modtagelsen, vil dine personoplysninger indsamlet til dette formål blive slettet fra vores database, og din afgivelse af samtykke vil blive registeret som mislykket;
  • Til markedsanalyser- og undersøgelser (formålet følger af afsnit 2, litra d), indtil dit samtykke trækkes tilbage, eller du udøver din ret til at gøre indsigelse, hvilket du til enhver tid kan gøre ved at benytte det relevante link i bunden af al e-mail- og sms- kommunikation eller ved at kontakte den Dataansvarlige, eller ved at ændre i dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er Angelini iD-bruger, og under alle omstændigheder i en periode på højst 2 (to) år fra det tidspunkt, du har afgivet dit samtykke; Ved elektronisk indhentning af samtykke, vil vurderingen af din status som sundhedspersonale blive opretholdt i 30 (tredive) dage. Hvis ikke din status bliver verificeret indenfor denne tidsperiode, vil dine personoplysninger blive slettet, og din afgivelse af samtykke vil blive registreret som Den elektroniske indhentning af samtykke kræver, at du klikker på det bekræftelseslink, du modtager via email (såkaldt dobbelt opt-in). Hvis du ikke har klikket på bekræftelseslinket indenfor 45 (femogfyrre) dage efter modtagelsen, vil dine personoplysninger indsamlet til dette formål blive slettet fra vores database, og din afgivelse af samtykke vil blive registeret som mislykket;
  • Til håndteringen af dine henvendelser (formålet følger af afsnit 2, litra e), i en periode på højst 2 (to) år fra den tilstrækkelige og udførlige håndtering af din henvendelse;
  • Til håndtering af konferencer, events eller møder (formålet følger af afsnit 2, litra f) i en periode på 7 (syv) år fra afslutningen af den konference, event eller det møde arrangeret af den Dataansvarlige, som du har deltaget i;
  • Til lægemiddelovervågning (formålet følger af afsnit 2, litra g), så længe det medicinske produkt er godkendt, og i mindst 10 (ti) år efter, at markedsføringstill- adelsen er udløbet;
  • Til efterlevelse af retlige forpligtelser (formålet følger af afsnit 2, litra h) i en periode på højst 7 (syv) år fra udløbet af det kalenderår, hvor den Dataansvarlige har opfyldt de retlige forpligtelser;
  • Til brug for registrering til og brug af Angelini iD (formålet følger af afsnit 2, litra i) indtil (i) du sletter din Angelini iD-konto, hvilket du til enhver tid kan anmode om ved at kontakte den Dataansvarlige, eller (ii) du ikke længere opfylder de subjektive krav der er nødvendige for at gøre brug af tjenesten, eller (iii) den Dataansvarlige ophører med at tilbyde tjenesten. Ved elektronisk indhentning af samtykke, vil vurderingen af din status som sundhedspersonale blive opretholdt i 30 (tredive) Hvis ikke din status bliver verificeret indenfor denne tidsperiode, vil dine personoplysninger blive slettet, og din afgivelse af samtykke vil blive registreret som mislykket. Den elektroniske indhentning af samtykke kræver, at du klikker på det bekræftelseslink, du modtager via email (såkaldt dobbelt opt-in). Hvis du ikke har klikket på bekræftelseslinket indenfor 45 (femogfyrre) dage efter modtagelsen, vil dine personoplysninger indsamlet til dette formål blive slettet fra vores database, og din afgivelse af samtykke vil blive registeret som mislykket;
  • Til drift af områdene forbeholdt registrerede brugere samt brugen af dets indhold og tjenester (formålet følger af afsnit 2, litra j), indtil (i) sletningen af dinkonto, hvilket du til enhver tid kan anmode om ved at kontakte den Dataansvarlige eller indtil (ii) du ikke længere opfylder de subjektive krav, der er nødvendige for at gøre brug af tjenesten (området eller områderne forbeholdt registrerede brugere), og under alle omstændigheder indtil (iii) den Dataansvarlige ophører med at tilbyde tjenesten (området  eller  områderne  forbeholdt  registrerede  brugere).
  • Til personalisering af indholdet af området forbeholdt registrerede brugere (formålet følger af afsnit 2, litra k), indtil (i) du udøver din ret til at gøre indsigelse, hvilket du til enhver tid kan gøre ved at kontakte den Dataansvarlige, eller ved at ændre i dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er Angelini iD-bruger, eller (ii) du sletter din Angelini iD-konto, hvilket du til enhver tid kan anmode om ved at kontakte den Dataansvarlige eller ved at bruge funktionen i Angelini iD, eller (iii) du ikke længere opfylder de subjektive krav der er nødvendige for at gøre brug af indholdet og tjenesterne i området forbeholdt registrerede brugere, eller (iv) den Dataansvarlige ophører med at tilbyde tjenesten.

10. Overførsel af personoplysninger til lande uden for EU/EØS

Dine personoplysninger kan blive overført til lande uden for den Europæiske Union (”EU”) eller det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (”EØS”) som dog sikrer et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for personoplysninger, hvilket er bestemt af EU-Kommissionen ved specifikke afgørelser (https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data- protection/international-dimension-data-protection/adequ- acy-decisions_en).

Overførslen af dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS som ikke sikrer et tilstrækkelig beskyttelsesniveau for personoplysninger vil udelukkende ske efter indgåelse af specifikke aftaler mellem den Dataansvarlige og modtageren i tredjelandet, der indeholder beskyttelsesbestemmelser og passende sikkerhedsforanstaltninger til beskyttelse af dine personoplysninger, såkaldte ”standardkontraktbestemmelser”, der også er godkendt af EU- kommissionen, eller hvis overførslen er nødvendig for gennemførsel eller overholdelse af en aftale mellem dig og den Dataansvarlige eller for håndteringen af dine henvendelser.

Du kan kontakte den Dataansvarlige eller vores DPO ved hjælp af kontaktoplysningerne, der er angivet i afsnit 1, for at modtage en komplet og opdateret liste over overførsler af personoplysninger til tredjelande udenfor EU/EØS, for at modtage oplysninger om vores overførselsgrundlag samt for at modtage en kopi heraf.

11. Registreredes rettigheder

Den registrerede, dvs. dig, kan, i relation til behandlingen af personoplysninger beskrevet heri, udøve de rettigheder, der følger af gældende databeskyttelsesret, herunder retten til:

  • At få bekræftet om personoplysninger der omhandler dig behandles eller ej, og i bekræftende fald at få indsigt i oplysningerne og relateret information særligt, formålene med behandlingen; kategorier af personoplysninger der behandles; modtagere eller kategorier af modtagere til hvem oplysningerne er eller vil stammer; forekomsten af automatiske afgørelser, herunder profilering og i sådanne tilfælde meningsfulde oplysninger om logikken heri samt betydningen og de forventede konsekvenser af en sådan behandling for den registrerende; de fornødne garantier hvis personoplysninger overføres til et tredjeland udenfor EU/ EØS, samt en kopi af personoplysningerne såfremt dette ikke krænker andres rettigheder og frihedsrettigheder (indsigtsret);
  • At få berigtiget dine personoplysninger, dvs. at opnå korrektion, ændring eller opdatering af urigtige oplysninger eller oplysninger der ikke længere er korrekte, og til at få fuldstændiggjort ufuldstændige personoplysninger, herunder ved at fremlægge en supplerende erklæring (ret til berigtigelse);
  • At anmode om sletning af dine personoplysninger, særligt, når (i) de ikke længere er nødvendige i relation for de formål, de blev indsamlet til eller behandlet for, eller (ii) du har trukket dit samtykke til behandlingen af dine personoplysninger tilbage, og der ikke er et andet retsgrundlag til behandlingen, eller (iii) behandlingen af dine personoplysninger er ulovlig, eller (iv) dine personoplysninger skal slettes for at overholde en retlig forpligtelse, eller afslutningsvist (v) du har gjort indsigelse mod behandlingen (se nedenfor ”ret til indsigelse”), og der ikke foreligger legitime grunde til behandlingen der giver den Dataansvarlige mulighed for under nogen omstændigheder at fortsætte behandlingen (retten til at blive glemt). Sletning kan undlades, særligt, hvis behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse eller for at fastholde, udøve eller forsvare et retskrav;
  • At få begrænset behandlingen af dine personoplysninger, dvs. at den Dataansvarlige opbevarer disse oplysninger uden at være i stand til at benytte Denne ret kan kun udøves, særligt, når (i) du bestrider rigtigheden af dine personoplysninger, i den nødvendige periode indtil den Dataansvarlige har haft mulighed for at fastslå, om disse oplysninger er korrekte, eller (ii) behandlingen er ulovlig, og du anmoder om begrænsning af deres brug fremfor deres sletning, eller (iii) selvom den Dataansvarlige ikke længere har brug for disse til behandlingen, men de er nødvendige for dig til at fastlægge, udøve eller forsvare et retskrav, eller (iv) du har gjort indsigelse mod deres behandling (se nedenfor ”ret til indsigelse”), i perioden mens det kontrolleres, om den Dataansvarliges legitime interesser går forud for den registreredes (ret til begrænsning af behandling);
  • At modtage dine personoplysninger, hvis de behandles på baggrund af dit samtykke eller en kontrakt, fra den Dataansvarlige, i et almindeligt anvendt format, samt til at få transmitteret dine oplysninger direkte til en tredjepart, du har udvalgt, hvis dette er teknisk muligt (ret til dataportabilitet);
  • Til enhver tid at trække dit samtykke tilbage, hvis det tidligere er givet til behandlingen af dine personoplysninger, uden at dette påvirker lovligheden af behandlingen baseret på samtykke, forud for at dette blev trukket tilbage. Du kan trække dit samtykke tilbage ved at benytte det relevante link i bunden af al email- og sms- kommunikation eller ved at kontakte den Dataansvarlige, eller ved at ændre i dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er Angelini iD-bruger;
  • Herudover har du også ret til indsigelse:
    • Du kan til enhver tid, af grunde der vedrører din særlige situation, gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til personaliserede medicinalvidenskabelige informationsbesøg, til personaliseret elektronisk markedsføring, personaliseret markedsføring, til markedsanalyser- og undersøgelser og til personalisering af indholdet af områder forbeholdt registrerede. Du kan til enhver tid gøre indsigelse ved at kontakte den Dataansvarlige, eller ved at ændre i dine præferencer under fanen ”Præferencer”, hvis du er Angelini iD-bruger. Hvis du gør indsigelse mod behandlingen, vil den Dataansvarlige ikke længere behandle personoplysningerne, medmindre Angelini kan påvise vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for den registreredes interesser og rettigheder eller oplysningerne er nødvendige for at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller Hvis den registrerede gør indsigelse mod behandling med henblik på direkte markedsføring, vil personoplysningerne ikke længere blive behandlet til sådanne formål.

For at udøve disse rettigheder kan du til enhver tid kontakte den Dataansvarlige, ved at skrive til Angelini Pharma Nordics AB, som er registreret på adressen Birger Jarlsgatan 6D, 114 34 Stockholm, Sweden, eller ved at skrive til vores DPO på dpo.nordics@angelinipharma.com.

Hvis du er Angelini iD-bruger, kan du til enhver tid ændre din e-mailadresse, anmode om sletning af din Angelini iD-konto eller tilpasse dine præferencer (som du har valgt i relation til formålene der følger af afsnit 2, litra a, b, c og d) i Angelini iD-området.

Angelini Pharma Nordics AB, som er registreret på adressen Birger Jarlsgatan 6D, 114 34 Stockholm, Sweden, email: privacy.nordics@angelinipharma.com. Angelini har udpeget en databeskyttelsesrådgiver (”DPO”), som kan kontaktes direkte på dpo.nordics@angelinipharma.com.

12. Klage

Hvis du mener, at dine personoplysninger er blevet behandlet ulovligt, har du ret til at indgive en klage til databeskyttelsesmyndigheden (i Danmark, Datatilsynet, få mere information på www.datatilsynet.dk).

Klagen kan også indgives til andre databeskyttelsesmyndigheder end den danske, såfremt den pågældende databeskyttelsesmyndighed tilhører den EU medlemsstat, hvor du er bosiddende, eller hvor den påståede ulovlige behandling fandt sted.

13. Ændringer i denne politik

De konstante ændringer i vores aktiviteter kan føre til ændringer i aspekterne for behandlingen af dine personoplysninger, som er beskrevet ovenfor. Som følge heraf, vil denne privatlivspolitik blive ændret eller få tilføjelser over tid, hvilket også kan være nødvendigt som følge af ny databeskyttelsesretlig lovgivning.

I tilfælde af væsentlige ændringer i denne politik, vil vi give dig besked i overensstemmelse hermed.

 

DK2278NP May 2024

;